divendres, 13 de maig del 2016

Els colors de la Natura P4 i P5 escola Castell d'Ondena



Els més petits de l'escola Castell d'Odena han vingut per gaudir d'un dia ple de colors, hem cercat plantes per poder fer els colors groc, vermell i violeta.

Recolllir les plantes també és molt divertit, de dents de lleó hi han moltes , també farem verd amb plantes de fulla gran o el fonoll que fa molt bona olor¡¡¡¡

Les Flors de les roselles omplen els camps de taques vermelles¡¡¡

 Ara que tenim totes les flors pintem ¡¡¡ Fem boletes amb els petals i "apa " a pintar¡¡¡¡ Quins colors més macos que surten sota els nopstres dits¡¡¡
Van canviant , primer son vermells i desprès agafen un color més violeta ¡¡¡



 Un altre flor que tenim a prop són els lliris violetes, que fem amb ell un violeta més blau¡¡¡¡




Per finalitzar el matí visitem l'exposició de l'artista Rosó Cusó , mirem els seus papers, fets al molí paperer de Capellades ¡¡¡ Són esbarzers als papers¡¡¡¡¡¡


Ja arriba l'hora de marxar, esperem que ara penseu que el color també ens envolta i que el podem fer amb flors i plantes ¡¡¡¡ Mirant sempre de no fer malbé res¡¡¡
Fins un altre dia¡¡¡¡


divendres, 6 de maig del 2016

primer B i C d'ESO de l'IES Pius Font i Quer


 Els dos grups de primer d'ESO C i B han vingut unes setmanes més tard i els seus colors han estat diferents, ja no hem pogut extreure el color violeta del jacint, però hem tret un altre color de les roselles , el vermell que veiem resta d'un to més blau  al fer una transmissió directa pressionant sobre el paper , un violeta més vermell que el que dona el jacint ¡¡¡¡


 Les dents de lleó es mantenen vives i d'elles seguim fent el groc¡¡¡

 Els terciaris o marrons són més fàcils, les nous que hem recollit a la tardor maneten les seves propietats i ens done molt color¡¡¡

Un grup a volgut fer atrapasomnis com el que ens ha deixat Izabela Oldak, que malauradament ja ha marxat a Polonia.




Al maig ha vingut el darrer grup de primer B,
Hem recol·lectat i trobat moltes flors, al maig cada dia un raig¡¡¡¡ dona un josc de colors i llums què ens permet fer molts colors.








Les ombres damunt la taula fan dibuixos de colors¡¡¡

Segon grup de primer d'ESO de l'IES Pius Font i Quer

El grup A de primer d'ESO



Aquest grup també ha pogut parlar amb Izabela Oldak de la seva obra i de com la fa¡¡¡¡
En anglès han escoltat amb interès les explicacions de l'autora.





 Primer fem una visita a les obres efímeres d'artistes que han estat a CACiS com Stefan Cools , Vagaran entre molts altres¡¡¡ Extreure el colors de les plantes ens dona l'oportunitat de veure i entendre millor com són ¡¡¡d'on ve el color¡¡¡

 Els alumnes també han pogut veure l'exposició temporal de Rosó Cusó, entendre la seva reflexió al voltant d'una planta tant comú com és l'esberzer
Aquesta mala herba és, talment, l’alter ego d’un artista (invasor, perseverant,
emprenyador, punxegut... fructífer, alimentós) i la vaig reivindicar
incorporant-la a la meva obra.
I de cop, m’adono que tal com em sento esbarzer com a artista també
com a dona he sentit que som esbarzers (perseverants i resistents malgrat
que sovint se’ns ha tractat com una mala herba; lluitadores, fructíferes i
alimentoses... Fins i tot quan no hi ha tronc arribem ben enllà..!). Rosó  Cusó


Visita i taller dels alumnes de primer d'ESO del Pius Font i Quer


Primer grup de Primer d'ESO D de l'IES Pius Font i Quer ens visita el 30 de març. Tene el gust de veure i escoltar a l'artista Izabela Oldak, resident al centre. Els alumnes de tots els primers venen aquest curs a CACiS per a fer el taller "El color de la natura"







Taller de relació amb la natura
Projecte El color de la natura
Segon curs
Tots els materials vegetals del nostre entorn ens poden donar color¡¡¡¡
Amb aquest taller els alumnes descobreixen l’origen dels colors vegetals i de forma pràctica com les plantes més simples poden servir com a material pictòric.
No cal dependre de la indústria per tenir la nostra tinta quan pots fer-la fàcilment. La tinta de les plantes pot ser intensa i sobre tot molt original.
En utilitzar les fulles, els pètals i els fruits, pots crear un producte que funcionarà per als segells de goma, per la cal•ligrafia i fins i tot per pintar.
Aquest segon curs us proposem fer el vostre propi laboratori de color.
Laboratori del color
Mètode de treball per organitzar el nostre laboratori del color.
1. Cercar uns pots transparents per introduir els colors
2. Tria les plantes que faràs servir per fer la teva tinta casolana. Millor cercar les plantes que tinguem més properes / Tindrem en compte que com més brillants siguin els colors de la planta que fem servir, més intens serà el color de la tinta.
3. Classificar les plantes;
• Fotografia de la planta
• Lloc on s’ha trobat
• Cercar el seu nom i característiques
• Guardar entre dos papers secants i sota d’un pes la planta a estudiar i d’on extreure el color.
4. Extreure el color de la planta i farem tot el procés fins a obtenir el tint.
5. Abocarem el resultat d’aquesta extracció una vegada passada pel colador en un dels recipients que hem escollit per guardar la nostra tinta. Li afegirem el vinagre que ajudarà que la tinta retingui el seu color i la sal la preservarà perquè no agafi fongs al emmagatzemar-la.
Anirem fent aquesta operació amb totes les plantes que ens agradin fins a obtenir un ventall prou ampli de tonalitats i colors.
Els principals objectius són :
• Observació de l’entorn.
• Utilitzar els elements naturals de forma sostenible en la pràctica de la creació.
• Que els treballs arriben a interactuar amb el medi ambient de forma més directa .
• Entendre el lloc en el qual es va a treballar, compenetrant-se amb ell.
A part de les plantes verdes també en aquest segon curs parlarem dels colors que podem extreure dels trocs vells, de les restes vegetals que fa temps resten tallades i els colors resultants